Sunday, August 10, 2008

NIPAH ENT. MENGEMBANGKAN SAYAPNYA

Pada pertengahan 2008,selangkah demi selangkah NIPAH Ent mula mengorak langkah dalam industri penternakan…namun kali ini,dalam penternakan kambing Boer pula….(tamak dalam bisnez takpa kan..ahakss..)


Kandang Boer yang masih dalam pembinaan...










Meeting di kalangan ahli lembaga pengarah NIPAH ENT…huhuh…(yang tengah cekak pinggang tu baru je naik pangkat sebagai CEO..huhuh)



Tanggal 15 Julai 2008,tersergam la kini sebuah kandang kambing yang diberi nama ‘TERATAK BOER’….
















Untuk peringkat permulaan,Cik Pah hanya masukkan sebanyak 6 ekor kambing boer ….Cik Pah akan masukkan sedikit demi sedikit dari semasa ke semasa…boleh aje kalau Cik Pah nak masukkan sekali 30 ekor..tapi atas nasihat ramai,sebaik2nya masukkan sebilangan kecil dahulu….

Tanggal 15/8/08...tiba la rombongan Cik Kiah(kambing2 Boer ku) ke teratak Boer...ahakkss..


tengah tunggu turn tuk di bawa turun..saba nooh..




tu dia si Net..paling kenet antara yang lain2nya...Net ni pure Boer female




haa..sapa punya angkara tuh!!baru sampai je da terkucil...huhhu..terkezut ekk

Untuk mendapatkan keterangan lanjut,sila layari http://kambingpekan.blogspot.com/










10 comments:

Anonymous said...

SEMOGA BERJAYA DALAM
SEGALA BIDANG Yg DICEBURI

Dari Kami

ZAWS Agrotech
Bangunan Unit Peladang,
Jalan Gaung Kundang
Kampung Tehel,
77200 Melaka.

Ternakan cacing Melaka
http://ternakancacingmelaka.blogspot.com/

Email : zaws_agro@yahoo.com
Suhaimi '019-6501125

Anonymous said...

Salam,
Berapa modal dah abis buat kandang kambing tu??

Anonymous said...

dalam RM17k..tu pun sebahagian kayu2 tiang beli 2nd hand...

Anonymous said...

selamat berjaya che pah....seronok jalan kat pekan...terima kasih atas layanan.....

Anonymous said...

sedap betul ketam nipah pah..thx..
dtg kltn jgn lupa sggh umh tau.

Anonymous said...

Salam.Saya sangat berminat dengan penternakan KETAM dalam sangkar, saya punyai tanah berdekatan dengan paya Bakau, bolehkah Saudari Email kepada saya mengenai tatacara penternakan Ketam email orangkampung178@yahoo.com

Ustaz Azrai said...

Salam.. mga berjaya..

Archie said...

aslmkm saudari... boleh ke saya datang melawat projek ketam saudari?

asadidris@gmail.com

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt

Terima kasih atas perkongsian info dari cik Pah tentang penternakan ketam. Saya sememangnya dari dulu lagi ada berminat nk menceburkan diri dalam ternakan ketam, ikan dalam sangkar, kambing dan udang harimau. saya nak minta keizinan nak melawat dan melihat sendiri ternakan ketam cik Pah ni, nak belajar la serba sedikit jika cik pah sudi.
terima kasih

mat said...

Assalamualaikum. Saya berminat utk mempelajari penternakan ketam nipah. Boleh x saya dtg melawat perusahaan cik pah. Boleh la email ke saya di alamat: matleeds2005@yahoo.co.uk. Terimakasih.